گارانتی بین المللی سمعک

گارانتی بین المللی سمعک

گارانتی سمعک به معنی انجام تعمیرات سمعک یا رفع خرابی سمعک در مدت زمان مشخص می باشد.

خدمات پس از فروش سمعک با گارانتی سمعک معنی متفاوتی دارد. خدمات پس از فروش سمعک به معنی این می باشد که در بازه زمانی مشخص شرکت قطعات سمعک موجود و قادر به ارائه خدمات سمعک باشد.

 

گارانتی بین المللی سمعک نیز به معنی انجام خدمات شامل تعمیرات یا تنظیمات سمعک در سایر کشورها نیز قابل ارائه می باشد.

 

قبل از بحث گارانتی سمعک باید در مورد قطعات اصلی سمعک توضیح داده شود. سمعک از سه جزء اصلی شامل میکروفون(دریافت صداهای محیطی)، رسیور(خروج صدای تقویت شده به داخل کانال گوش) و پردازنده اصلی(پردازش و تقویت صدا) می باشد.

احتمال خرابی قطعات سمعک در انواع مدل های سمعک با یکدیگر متفاوت می باشد.

در سمعک های داخل گوشی تمام اجزای سمعک در داخل کانال گوش قرار میگیرد درنتیجه احتمال خرابی قطعات نسبت به سایر مدل های سمعک بیشتر می باشد. در سمعک های داخل گوشی به دلیل اینکه رسیور سمعک با جرم گوش در ارتباط می باشد خرابی رسیور سمعک بیشتر می باشد.

در سمعک های پشت گوشی، سمعک در پشت گوش قرار می گیرد و همانند سمعک داخل گوشی قطعات سمعک در داخل سمعک می باشد. در سمعک های پشت گوشی احتمال خرابی سمعک کمتر می باشد.

نوع دیگری از سمعک های پشت گوشی، سمعک پشت گوشی ریک می باشد که رسیور از سمعک جدا می شود و در داخل کانال گوش قرار می گیرد. در این مدل سمعک، رسیور سمعک نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایر قطعات دارد.

در تمام مدل های سمعک، گارانتی سمعک برای تمام قطعات وجود دارد و مدت زمان گارانتی سمعک به مدت 2 سال می باشد. در سمعک های رده یک یا برند معتبر مدت زمان گارانتی سمعک 2 سال می باشد اما در سمعک ها یا برندهای درجه 2 مدت زمان گارانتی سمعک 1 سال می باشد.

گارانتی سمعک به طور کلی شامل خرابی یا مشکلاتی از سمعک می باشد که فرد استفاده کننده از سمعک در آن نقشی نداشته باشد، به این معنی که خرابی سمعک توسط عوامل زیر ایجاد نشده باشد نظیر: ضربه خوردن سمعک، آب خوردن سمعک، شکسته شدن در باتری سمعک، قرار گرفتن باتری در سمعک، ورود اجسام تیز در رسیور یا میکروفون سمعک و… .

در صورتی که سمعک به صورت ناگهانی و خودبه خودی (بدون هیچ آسیب یا عامل خارجی) با داشتن گارانتی سمعک به طور کامل تعویض می شود. در صورتی که گارانتی سمعک اتمام شده باشد هزینه قطعات تعویض شده حساب می شود.

 

نکات بسيارمهم درباره گارانتي سمعک:

برای جلوگیری از آسیب و خرابی سمعک توجه به موارد زیر لازم و ضروری می باشد:

در جلسه تحویل سمعک به خوبی به آموزش های قراردادن سمعک در گوش، تعویض باتری، تمیز کردن سمعک توجه شود.

  • استفاده از دفترچه راهنمای سمعک موجود در جعبه سمعک
  • استفاده از برس مخصوص سمعک یا مسواک تمیز برای تمیز کردن میکروفون و رسیور سمعک
  • هر روز صبح قبل از استفاده سمعک با برس یا مسواک تمیز شود.
  • در هنگام تعویض باتری به علامت مثبت و منفی روی باتری و درب باتری سمعک توجه شود
  • برای بسته شدن درب باتری سمعک نیاز به اعمال فشار زیاد نمی باشد(در صورت قراردادن صحیح باتری به راحتی درب باتری سمعک بسته می شود)

 

توجه داشته باشید خراب شدن قالب گوش در سمعک پشت گوشی یا شکسته شدن پوسته سمعک جزء گارانتی سمعک نمی باشد.

همچنین بیماران محترم توجه داشته باشید که هرچه عمر سمعک بیشتر می شود میزان خرابی سمعک نیز بیشتر می شود. به طور کلی عمر مفید سمعک ها، 5 سال می باشد اما در بعضی مدل های سمعک پیشنهاد می کنند زمانی که کارت گارانتی سمعک(2 سال) تمام شد سمعک نیز باید تعویض شود.

بسیاری از بیماران در مواقعی که از سمعک گوش استفاده نمی کنند از باز کردن درب باتری سمعک(خاموش کردن سمعک گوش) حتی در هنگام شب خودداری می کنند. اینکار سبب می شود سمعک 24 ساعت روشن باشد و به دلیل اینکه فعالیت بیشتری دارد هم باتری سمعک زودتر تمام شود و هم زودتر به مرحله خرابی سمعک وارد شود.

گارانتی بین المللی سمعک در سمعک های جدید نیز همانند سمعک های قدیمی می باشد اما میزان خرابی این سمعک ها به دلیل استفاده از پوشش نانو و کیفیت بالاتر قطعات سمعک کمتر می باشد.

تکنولوژِی و سمعک های جدید

گارانتی در شرکت های سمعک

هزینه قطعات در سمعک های دیگر

تنظیمات سمعک در ایران و سایرکشورها

مصرف باتری در سمعک های جدید و قدیمی

تعویض هوک، قراردادن هوک یا قالب و تعویض واکس گارد سمعک

آيا خريد سمعک در کشورهاي ديگر در ايران شامل گارانتي مي شود؟

 

خير

اگر شما قصد تهيه سمعک در کشوري غير از ايران داريد لازم است چندين نکته بسيار مهم را بدانيد:

  • قيمت سمعک در ايران بسيار کمتر از ساير کشورها است
  • با تهيه سمعک در ايران به مدت يک سال تمامي هزينه هاي ارزيابي شنواييي و تنظيم سمعک براي بيمار سمعکي رايگان است
  • اگر شما در کشور ديگري سمعک تهيه کنيد در ايران شامل گارانتي نمي شود و ازاينرو بيمار متحمل هزينه هاي بسيار بالايي مي شويد
  • اگر شما در کشور ديگري سمعک تهيه کنيد در ايران شامل خدمات رايگان تنظيم به مدت يک سال نمي شويد .
  • اگر شما در کشور ديگري سمعک تهيه کرده ايد اين احتمال وجود دارد که اين مدل از سمعک در کشور وارد نشده باشد ازاينرو امکان تنظيم سمعک يا تهيه قطعات آن غير ممکن مي شود.

 

ازاينرو طبق تجربه بيش از 12 سال فعاليت تخصصي در اين حوزه مشخص شده است که تمامي بيماراني که از کشورهاي ديگر سمعک تهيه کرده اند از خريد سمعک خود پشيمان شده اند.

 

چند قانون طلايي در باره گارانتي سمعک:

  1. در حفاظت از گارانتي سمعک بشدت کوشا باشيد
  2. گارانتي سمعک شما فقط شامل خود سمعک مي شود و ساير وسايل جانبي سمعک مثل باتري و قالب شامل آن نمي شود.
  3. سمعک اگر دچار ضربه شود از گارانتي خارج مي شود.
  4. سمعک شما اگر گم شود شامل گارانتي نمي شود.
  5. گارانتي سمعک براي تمامي مدل ها شامل 2 سال است. ازاينرو حدود 2 الي 3 ماه قبل از اتمام گارنتي حتما جهت سرويس سمعک به کلينيک شنوايي و سمعک خود مراجعه نماييد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *