خرید باتری سمعک

خرید باتری سمعک

همانطور که اطلاع دارید سمعک وسیله ای الکترونیکی برای جبران یا بهبود شنوایی می باشد.

همانند هر وسیله برقی، سمعک نیز برای تامین انرژی خود از باتری استفاده میکند. قبل از خریداری باتری سمعک نیاز به اطلاعاتی در مورد انواع باتری های سمعک و ویژگی های آنها می باشد. دراین مقاله در مورد انواع برندهای باتری، اندازه باتری ها، طول عمر باتری سمعک و در نهایت نحوه نگهداری آن صحبت می شود.

 

باتری سمعک:

باتری های سمعک موجود در ایران باتری رایواک، باتری پاوروان، باتری دوراسل، باتری اتیکن، باتری برنافن، باتری زيمنس و باتری زنی پاور می باشد.

توجه: گاهي باتري هاي سمعک ظاهري شبيه به باتري سمعک دارند، استفاده از اين باتري ها سبب آسيب به سمعک مي شود

 

باتری رایواک:

باتری رایواک ساخت کشور انگلیس و دارای چندین مدل می باشد که در ایران مدل های Peak و Extra موجود است. هرکدام از این مدل های باتری رایواک ویژگی ها و طول عمر متفاوتی دارند.

از ویژگی و مزایای باتری اکسترای رایواک(Extra) استفاده از تکنولوژی جدید Core در این باتری می باشد. تکنولوژی Core سبب ایجاد فضای بیشتر در باتری برای ترکیبات باتری و درنتیجه طول عمر بیشتر برای مصرف کننده های باتری سمعک می باشد. مشکلی که اکثر بیماران سمعکی با باتری سمعک دارند طول عمر کوتاه باتری سمعک بخصوص باتری 10 می باشد. در ادامه در مورد نحوه صحیح نگهداری از باتری سمعک صحبت می شود.

در هنگام خرید باتری سمعک به مدل باتری (باتری اکسترا رایواک و باتری پیک رایواک) و همچنین انقضای باتری سمعک دقت کنید.

 

باتری پاوروان(Powerone)

باتری پاوروان از محصولات کشور آلمان می باشد و طبق آمار بدست آمده جزء پرفروش ترین باتری های جهان می باشد. باتری پاوروان دارای چندین ویژگی می باشد برای مثال:

 

*فعال شدن سریع باتری: باتری پاوروان به دلیل مقاومت پایین خود، چندثانیه بعد از جداکردن برچسب از روی باتری فعال می شود و به بالاترین عملکرد خود می رسد.

*ساخت تمام اتومات باتری: باتری پاوروان از طریق خط تولید تمام اتوماتیک تولید می شود در نتیجه احتمال خطا و اشتباه به صفر می رسد.

*کیفیت بالای باتری: طول عمر باتری پاوروان به دلیل کیفیت بالای باتری افزایش می یابد.

*قوی ترین باتری جهان برای کاشت حلزون(باتری کاشت حلزون)

*مقاومت بالا و عملکرد مناسب در برابر آب وهوای مناطق مختلف

*وجود مواد پوشاننده روی باتری سبب پایداری بالا و عملکرد بی خطر که سبب مقاومت در برابر زنگ زدگی باتری می شود.

 

باتری دوراسل:

باتری دوراسل به دلیل بسته بندی خاص خود به راحتی قابل شناسایی می باشد. باتری دوراسل یکی از بزرگترین تولید کننده و پخش کننده باتری درجهان می باشد. در باتری های دوراسل از سه تکنولوژی جهت حفظ طول عمر بیشتر و افزایش کیفیت استفاده می شود.

 

تکنولوژی باتری دوراسل و نقش هریک در افزایش عملکرد باتری شامل:

*Duralock: حفظ مواد فعال و جلوگیری از خروج مواد.

*Powercheck: کمک به کنترل تعیین باتری باقیمانده و استفاده از باتری تا اخرین مقدار انرژی.

*Active Core: فعال کردن بیشتر مواد و تولید انرژی بیشتر در باتری

با این سه تکنولوژی در باتری دوراسل طول عمر باتری افزایش می یابد.

از دیگر مزایای باتری دوراسل برای استفاده بخصوص افراد مسن می توان به برداشتن سریع و تعویض راحت باتری، برچسب بلندتر روی باتری برای جداکردن باتری اشاره کرد.

 

سایر باتری های بیان شده در بالا به سفارش شرکت سازنده سمعک تولید می شوند نظیر:

  • باتری اتیکن: به سفارش سمعک دانمارکی اتیکن
  • باتری برنافن: به سفارش سمعک سویسی برنافن
  • باتری سیگنیا: به سفارش سمعک المانی سیگنیا(زیمنس)
  • باتری هانساتون: به سفارش سمعک آلمانی هانساتون
  • باتری ویدکس: به سفارش سمعک دانمارکی ویدکس

تقریبا اکثر برندهای سمعک دارای باتری هایی با نام انحصاری برند سمعک می باشند اما کارخانه های تولید کننده آنها با یکدیگر متفاوت و کیفیت های مختلفی دارند. برای مثال باتری اتیکن و برنافن از دیگر محصولات کارخانه باتری پاوروان می باشد.

باتری زنی پاور:

باتری زنی پاور از محصولات و یکی از برندهای باتری های چینی می باشد. باتری زنی پاور از نظر عملکرد تقریبا مشابه با سایر برندهای معتبر می باشد.

 

انواع سايزهاي باتری سمعک:

باتری های سمعک دارای 4 مدل و هر کدام دارای رنگ های مجزا می باشند.

  • باتری شماره 10: رنگ اختصاصی زرد (کوچکترین سایز باتری سمعک)
  • باتری شماره 312: رنگ اختصاصی قهوه ای
  • باتری شماره 13: رنگ اختصاصی نارنجی
  • باتری شماره 675: رنگ اختصاصی آبی (بزرگترین سایز باتری سمعک)

برای خرید باتری سمعک حتی با گفتن رنگ باتری به راحتی میتوان باتری سمعک را تهیه کرد.

 

طول عمر انواع باتری سمعک:

  • باتری شماره 10: طول عمر باتری 3-6 روز
  • باتری شماره 312: طول عمر باتری 5-80 روز
  • باتری شماره 13: طول عمر باتری 10-12 روز
  • باتری شماره 675: طول عمر باتری 14-18 روز

همانطور که مشاهده می کنید هرچه اندازه باتری بزرگتر باشد میزان طول عمر باتری سمعک افزایش می یابد. سمعک های نامرئی به دلیل کوچک بودن خود از باتری های سایز کوچک استفاده می کنند.

 

برای حفظ عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر باتری سمعک به نکات زیر توجه کنید:

*از جدا کردن برچسب باتری قبل از استفاده باتری خودداری کنید

*درهنگام تعویض باتری یا خاموش کردن سمعک از تماس با باتری خودداری کنید.

*بعد از جدا کردن برچسب باتری چند ثانیه برای شارژ و فعال شدن باتری صبرکنید.

*باتری در محیط گرم نگهداری نشود.

*از خیس شدن باتری یا نگهداری در محیط مرطوب جلوگیری شود.

*هنگامی که از سمعک استفاده نمی کنید درب باتری سمعک جهت عدم مصرف باتری باز باشد.

 

انجام نکات بالا در عملکرد بهتر باتری و حفظ طول عمر بیشتر باتری سمعک کمک کننده می باشد.

توجه: تمامی مدل باتری های اشاره شده در بالا دارای تمامی سایزهای باتری سمعک( سایز10 / 312 / 13 / 675) موجود می باشند.

 

ميزان مصرف باتري سمعک به چند عواملي بستگي دارد:

  1. تکنولوژي سمعک
  2. تعداد کانال و باند سمعک
  3. اندازه باتري سمعک
  4. تعداد مدارها و برنامه هاي فعال سمعک
  5. ميزان ساعت استفاده از سمعک در طول روز
  6. کيفيت باتري سمعک
  7. نحوه نگهداري از باتري سمعک
  8. قديمي يا جديد بودن سمعک
  9. زمان انقضاي باتري سمعک

براي فهم بهتر اينها تمامي موارد به طور کامل شرح داده مي شود

تکنولوژي ساخت سمعک: تکنولوژي سمعک ها به سه دسته طبقه بندي مي شود: سمعک هاي آنالوگ و قديمي، سمعک هاي ديجيتال هوشمند و سمعک هاي با هوش مصنوعي. کمترين ميزان مصرف باتري سمعک مربوط به سمعک هاي انالوگ است و سمعک هاي با تکنولوژي هوش مصنوعي بالاترين مصرف انرژي باتري را دارند.

 

تعداد کانال و باند سمعک: سمعک هاي در کانال هاي متفاوت توليد مي شوند. معمول هرچه تعداد کانال سمعک بيشتر شود تعداد پردازش هاي سمعک بر روي صداي گفتاري بيشتر مي شود که اين پردازش هاي بيشتر سبب مصرف بيشتر باتري سمعک مي شود.

 

اندازه باتري سمعک: اندازه باتري سمعک به اندازه سمعک بستگي دارد. هرچه سمعک بزرگتر باشد اندازه باتري سمعک هم بزرگتر مي شود. باتري سمعک در ۴ سايز توليد مي شود که هرچه سايز باتري سمعک بزرگتر شود ميزان روزهايي که باتري مي تواند کار کند بيشتر شود.

تعداد مدارها و برنامه هاي موجود سمعک: در هر سمعک ده ها برنامه و مدار فعال است. هر کدام از اين برنامه ها وظيفه خاصي را بر عهده دارند. مثلا در سمعک برنامه کاهش سر و صداي اضافي، تقويت صداي گفتار، حذف سوت سمعک، برنامه تلفن، برنامه افزايش قدرت سمعک، برنامه بلوتوث و ده ها برنامه ديگر وجود دارد. اگر هر کدام از اين برنامه ها فعال شود مصرف باتري سمعک افزايش مي يابد.

 

ميزان ساعت استفاده از سمعک در طول روز: اگر بيماري در طول روز از سمعک خود ۱۰ ساعت استفاده کند نسبت به بيماري که از سمعک خود در طول روز ۱۵ ساعت استفاده مي کند بدون ترديد مصرف باتري سمعک ان کمتر است. لازم به ذکر است اين عامل نبايد سبب شود بيماران از سمعک خود کمتر استفاده کنند.

 

کيفيت باتري سمعک: کيفيت باتري سمعک بسيار اهميت دارد. متاسفانه باتري هاي تقلبي يا برندهاي با اسم هاي نچندان مشهور باتري هايي توليد مي کنند که سبب مي شود در حالت يکسان نسبت به يک برند مرغوب تر تعدا ساعت کمتري کار کند. ازاينرو اگر از باتري هاي بي کيفيت استفاده مي کنيد اي انتظار را داشته باشيد که سمعک شما زود زود باتري تمام کند.

 

نحوه نگهداري از باتري سمعک: گاهي بيماراني به کلينيک نجوا مراجعه مي کنند و بيان مي کنند که باتري سمعک آنها زود زود تمام مي شود. يکي از اين دلايل نحوه نگهداري از باتري سمعک است. باتري سمعک بايد در مکان هاي خشک و خنک نگهداري شود. اگر باتري سمعک در مکان هاي گرم و مرطوب نگهداري شود سبب مي شود از کيفيت مواد شيميايي باتري کاسته شود که اين امر سبب مي شود باتري سمعک زودتر تمام شود. همچنين اگر در محيط هاي گرم و شرجي زندگي مي کنيد به علت شرايط آب و هوايي خاص محل زندگيتان مصرف باتري سمعک شما زياد خواهد بود.

 

قديمي يا جديد بودن سمعک: اينکه سمعک شما چند سال است کار مي کند خيلي اهميت دارد. هميشه با اين جمله مواجه مي شويم که بيماران بيان مي کنند در اوايل باتري سمعک من ديردير تمام مي شد اما الان خيلي زود تمام مي شود. بايد بدانيد که با افزايش کارکرد سمعک و افزايش استهلاک سمعک مصرف باتري سمعک بيشتر مي شود. اين امر در تمام وسايل مصرفي مثل ماشين، تلفن همراه و غيره ديده مي شود و فقط مربوط به سمعک نيست.

 

زمان انقضاي باتري سمعک: زمان اتمام انقضاي باتري سمعک بسيار اهميت دارد. گاها با بيماراني مواجهه مي شويم که از افراد سودجو و متقلب در تجهيزات پزشکي باتري سمعک تهيه کرده اند و بيان مي کنند اين باتري هاي جديدي که خريده ام زود زود تمام مي شود. وقتي به تاريخ باتري نگاه مي کنيم متوجه مي شويم انقضاي باتري يا گذشته است يا زمان کمي به انقضاي آن مانده است. لازم به ذکر است که انقضاي باتري سمعک به صورت ميلادي نوشته مي شود و هميشه بايد حداقل ۲ سال به انقضاي باتري سمعک زمان مانده باشد. هرچه به انقضاي باتري سمعک زمان کمتري مانده باشد کيفيت مواد شيميايي باتري کمتر مي شود که اين کيفيت کمتر سبب مي شود باتري زودتر تمام شود.

کلینیک شنوایی و سمعک مطهری شرایط ویژه ای را برای بیماران محترم کلینیک جهت خرید باتری سمعک در نظر گرفته است.

 

برای اطلاعات بیشتر از شرایط ویژه خرید باتری سمعک و سایر خدمات با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

02188343584 / 09109259377

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *